muzruno.com

CPM - какво е това? Как се използва CPM в рекламите?

Чрез организиране на медийна или контекстна рекламна кампания в мрежата всеки рекламодател изчислява приблизителния си бюджет. За клиента на рекламна кампания е важно да се види как са разпределени средствата за поведението му, дали парите се изразходват по предназначение и с каква ефективност се използват. Изчисляване на ефективността

рекламният продукт в медийното планиране се основава на няколко показателя, един от които е индексът на CPM. Какъв е този показател, как да го използвам - ще видим по-долу.

cpm това

CPM - защо е необходимо

Какво е CPM в рекламата, познат от миналия век. Модулът беше използван във всички рекламни кампании, които се състояха в медиите. Издателите, телевизионните и радио каналите все още използват този показател за изчисляване на разходите за реклама. CPM се използва, когато става дума за цената на един рекламен дисплей, а не за отделни адресати, а за хиляда купувачи. В същото време този термин е въведен в обращение. Собствениците на рекламни платформи биха могли да работят само с циркулацията и тематичния си фокус, така че беше определена CPM, рекламирането с тази стойност беше ефективно.

Определяне на CPM

cpm това

Едно просто определение на CPM е цената на хиляда. Името на модула идва от английските думи Cost-Per-Thousand, където M е римската цифра, т.е. 1000. Така на въпроса какво е CPM, можете да отговорите, че това е цената за хиляда импресии на рекламата. Колкото повече реклами се появяват на страниците на вестници и списания, толкова по-често звучи по радиото или мига по телевизионен канал - толкова по-голям е показателят за този коефициент.

Изчисляване на ЦнХИ в онлайн рекламни кампании

В интернет ролята на реклама обикновено играят банери - същите досадни изскачащи прозорци, които потребителите не харесват толкова много и които донасят пари на собственика на рекламни платформи. Колкото по-популярен е сайтът, толкова повече потребители разглеждат тази страница на интернет, толкова по-скъпата реклама на този сайт ще струва на клиента.

Рекламодателите се интересуват от възможно най-голям брой потребители, които видяха този банер. Следователно, това, което е CPM, математически може да се покаже по следния начин:

CPM = (обща цена на рекламната поръчка) / (планиран брой показвания на банери на ден) * 1000.

Сега е ясно, CPM - какво е то. В рекламата това е един от най-важните показатели. Рекламодателят може да изчисли колко пари да плати на собственика на сайта, така че информацията да се показва на хиляда потребители на мрежата.

Това изчисление може да се докаже чрез прост пример. Разходите за поставянето на един банер на сайта на всеки портал е например 400 лв. на седмица, статистиката на тази интернет страница показва, че около седмица сайтът се разглежда от около 10 000 потребители. По този начин едно просто изчисление дава стойност:

CPM = $ 400 / $ 10,000 * 1000 = $ 4 за хиляда импресии на рекламна информация.

Рекламодателите трябва да разберат, че простата демонстрация на банер на тематичен сайт е предимно информативна. Няма гаранция, че всичките десет хиляди души, които са посетили страницата, задължително кликват върху банера. Дали посетителят иска да кликне върху връзката или не зависи само от привлекателността на самия банер и информацията, която се поставя върху него. Всеки сайт ще предостави всички необходими данни за изчисляване на параметъра CPM. Че е полезно за собственика на сайта, можете да го разберете. Но рекламата, нейното качество и интерес към крайния потребител са включени в задачите на клиента.



какво е cpm

Допълнителна CTR модул, методи за изчисление

За да се намалят разходите, трябва да се вземе предвид още един показател - индексът на CTR. Името също дойде от английски и звучи напълно като процент на кликване. CTR показва колко хора кликват върху банера и отиват на рекламната страница на клиента. Този модул директно зависи от правилността на избрания сайт, защото колкото по-подходящ и необходим е рекламата на сайта, толкова по-голяма е вероятността посетителят на сайта да се интересува от информация и да кликне върху банера. Методът за изчисляване на този показател е, както следва:

CTR = (брой потребители, които са кликнали върху банера) / (планиран брой показвания на банери на ден) * 100%.

Например, ако от 20 000 души, които видяха рекламата, кликнали върху връзката на 800 потребители, CTR е 800/20 000 * 100 = 4%, което е по-високо от минималната допустима стойност.

Доказано е, че минималната CTR е 3-5%. Ако е по-малко, тогава цената на потенциален клиент ще надвиши очакваната печалба и рекламата ще се счита за неефективна.

cpm реклама

Използване на индекси

CPM може да се използва за избор на по-тясна целева аудитория. Например, когато поръчвате банерно разположение, сайтът на сайта предоставя на рекламодателя информация за възрастта, областта, мястото на пребиваване, хобита на всички регистрирани посетители на сайта. По този начин, желаният банер се появява само за тези потребители, на които е проектиран даден рекламен продукт. Бюджетът на рекламната кампания се изразходва по-икономично и по-ефективно.

Също така, трябва да се има предвид дейността на редовните потребители. Колкото по-често един и същи посетител вижда един и същ рекламен продукт, толкова повече пари се отписват от рекламодателите, но клиентът не получава повече от клиентите. Поради това компетентното изчисление на индексите за CPM и CTR, съчетани с задълбочен анализ на информацията, предоставена от тази рекламна платформа, трябва да доведе до желания резултат на клиента.

Друг въпрос, който трябва да се има предвид в началото на рекламната кампания. Плащането може да бъде таксувано или по ЦнХИ или по CTR. С други думи, клиентът трябва да разбере същността на банерната реклама в модула CPM - че не е заплащане за кликванията на потребителите, а само за демонстрация на рекламния продукт

какво е cpm в рекламата

Обобщение

Когато попитате каква CPM е, можете да отговорите, че този параметър е един от най-важните при анализа на ефективността на една или друга реклама и също така се взема предвид при изчисляване на бюджета на рекламна кампания. Той отчита броя на контактите на потенциалните клиенти с рекламна информация и разходите за поставяне на банер на няколко сайтове с подобен тематичен фокус. Като се вземат предвид тези параметри, е възможно да се изчисли ефективността на една или друга рекламна платформа и успешно да се овладее рекламният бюджет.

Споделяне в социалните мрежи:

сроден